شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزرای آموزش و پرورش، اقتصاد، دادگستری، کشور، خارجه، دفاع و نیرو، این هفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور می یابند تا به سئوالات نمایندگان در حوزه‌‌های کاری خود پاسخ دهند.

به گزارش مهر، غلامحسین الهام وزیر دادگستری با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخگوی سوال میرتاج‌الدینی نماینده تبریز است و دانش جعفری وزیر اقتصاد نیز به سوال طلایی‌نیک نماینده کبودرآهنگ، سوال داریوش قنبری نماینده ایلام و سوال احمد پیش‌بین نماینده بافت پاسخ می‌دهد.

کمیسیون انرژی هم از فتاح وزیر نیرو برای پاسخگویی به سوال فخرالدین حیدری نماینده سقز و بانه، دعوت کرده است.

وزیر نیرو همچنین جهت پاسخگویی به سوال سید ناصر موسوی نماینده رامهرمز، سوال کیانوش صادق دقیقی نماینده آستانه اشرفیه در کمیسیون عمران حاضر می شود.

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با حضور وزیر نیرو ، سوال برمک نماینده کلاله و مینودشت را بررسی کرده و جلسه مشترک با مدیرعامل و اعضاء هیات مدیره بانک کشاورزی را در دستور کار دارد.

این هفته کمیسیون اصل نود مجلس هم جلسه با رئیس کل دیوان محاسبات کشور و رئیس کل بانک مرکزی نشست مشترک برگزار می‌کند.

آخرین اخبار و تحولات پرونده هسته ای کشور نیز این هفته با حضور مسئولان مربوط در کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی ارائه می شود.

اعضای این کمیسیون همچنین ادامه بررسی شور اول طرح پیگیری و انتقال مقر دائم سازمان ملل متحد از آمریکا و بررسی موضوع تهدید امنیت شهروندان در خودروها بر اثر اتش سوزی را با حضور مسئولان مربوط در دستور کار خود دارند.

منوچهر متکی وزیر امور خارجه نیز برای پاسخگویی به سوال عادل آذر نماینده دهلران و سئوال مرتضوی نماینده اردل و فارسان و سردار نجار وزیر دفاع برای پاسخ به سوال نژاد فلاح نماینده ساوجبلاغ و طالقان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور می‌یابند.

همچنین با حضور پورمحمدی وزیر کشور به سوال شهبازخانی نماینده ملایر، سئوال جهانبخش امینی نماینده کرمانشاه و سوال قنبری  نماینده ایلام پاسخ داده می‌شود.

مدیران طرح کارت هوشمند سوخت فردا(یکشنبه 26 خرداد) در کمیسیون انرژی حاضر می شوند تا گزارشی از آخرین وضع توزیع این کارت ارائه کنند .

استماع گزارش در خصوص بنیاد ملی نخبگان با حضور رئیس این بنیاد و عده ای از روسای دانشگاهها و رئیس سازمان استعدادهای درخشان و بررسی شور دوم طرح ساماندهی شهریه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی نیز در دستور کار
اعضای کمیسیون آوزش و تحقیقات مجلس قرار دارد.

فرشیدی وزیر آموزش و پرورش دراین کمیسیون به دو سوالات میرتاج الدینی نماینده تبریز پاسخ می دهد.

اعضای کمیسیون اجتماعی طرح یک فوریتی تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور و لایحه یک فوریتی اصلاح بخشی از قانون ترویج شیر مادر و حمایت از مادران در دوران شیردهی را در دستور کار خود دارند.

در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس این هفته، لایحه یک فوریتی ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و در کمیسیون عمران هم لایحه یک فوریتی مدیریت مصرف سوخت در بخش حمل و نقل عمومی برون شهری بررسی می شود.

بررسی شور دوم لایحه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان و بررسی طرح یک فوریتی ممنوعیت ساخت حمل و نگهداری ادواتی که در درگیری فیزیکی بین افراد کاربرد دارد نیز در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس است.

اعضای کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی این هفته پس از بررسی شور اول طرح افزایش بهره وری بخش کشاورزی به منظور بازدید از استعدادهای بخش کشاورزی ،؛ آاب و منابع طبیعی کردستان به این استان سفر می کنند .

جلسات هیات های تحقیق و تفحص از مناطق ازاد تجاری و صنعتی گمرک و صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز این هفته در مجلس تشکیل خواهد شد.

کد خبر 24413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز